Algemene inbouwvoorwaarden

Onderstaand tref je per product de algemene inbouwvoorwaarden aan. Lees ze goed door zodat je weet wat je van ons kunt verwachten.

Minimale vereisten en voorwaarden voor de installatie van laadruimtebeveiliging

Het voertuig:

  • Onze monteur moet voldoende bewegingsruimte hebben in de laadruimte. Dit houdt in dat het looppad of de gehele vloer van de laadruimte leeg moet zijn.
  • De sloten worden op de dragende delen gemonteerd. Deze moeten bereikbaar zijn en niet belemmerd worden door bijvoorbeeld een inbouwkast. Zie de rode strepen in de afbeelding voor de plekken waar de monteur bij moet kunnen komen.
  • Tijdens de montage is het niet mogelijk om het voertuig te verplaatsen.
  • Twijfel je of de situatie in jouw bus geschikt is om de sloten te laten monteren? Maak dan enkele foto’s van de laadruimte. Ga vervolgens op je mobiel naar busbeveiligers.nl. Klik op de WhatsApp button rechtsonder in je scherm om de foto’s naar ons te versturen. Wij beoordelen dan of de sloten gemonteerd kunnen worden.

De locatie:

  • De veiligheid van de monteur staat voorop. Om die reden werken wij niet direct langs een drukke/doorgaande weg. Bovendien moeten alle portieren van de te beveiligen bus langdurig open kunnen staan zonder een belemmering te vormen voor passanten en/of de monteur.
  • Onze voorkeur gaat uit naar montage op een binnenlocatie. Montage in de buitenlucht is alleen mogelijk als het weer het toelaat. Omdat er bij het plaatsen van de sloten gebruik wordt gemaakt van 2k lijm is een minimale temperatuur van 10 graden Ook moet het langdurig droog zijn met een lage luchtvochtigheid. Harde wind of hitte valt bij ons ook onder slechte weersomstandigheden.
  • De monteur moet zijn bus naast het te beveiligen voertuig kunnen parkeren i.v.m. de stroomvoorziening en het eenvoudig kunnen pakken van de juiste gereedschappen.
  • Locaties waar veel passanten lopen, zoals binnensteden en parkeergarages, zijn niet geschikt voor montage.
  • Er moet een toilet beschikbaar zijn voor de monteur.
  • Eventueel parkeergeld wordt door ons doorberekend op de factuur.
  • Indien de montage op locatie door de weersomstandigheden niet door kan gaan, kan de montage in onze werkplaats worden uitgevoerd. Als dat niet uitkomt, dan plannen we een nieuwe afspraak in.

Algemeen:

  • Dagelijks monteren we bij meerdere klanten op verschillende locaties. In de afspraakbevestiging geven we daarom een dagdeel of richttijd aan waarop je ons kunt verwachten. Het is op verzoek mogelijk dat de monteur contact met je opneemt als hij naar je onderweg is.
  • Het telefoonnummer van de monteur is alleen bedoeld om op de montagedag contact te houden. Eventuele vragen en/of opmerkingen na het uitvoeren van de werkzaamheden kunnen via ons algemene telefoonnummer worden gesteld.
  • In uitzonderlijke situaties kan het voorkomen dat een afspraak, ondanks onze inzet, op het laatste moment door onvoorziene omstandigheden geannuleerd of verzet moet worden.

Minimale vereisten en voorwaarden voor de installatie van het versnellingsbakslot, stuurasslot, motorkapslot en OBD beveiliging

Het voertuig:

  • Tijdens de montage is het niet mogelijk om het voertuig te verplaatsen.
  • De sloten worden gemonteerd op origineel aanwezige montagepunten achter het dashboard. Eventueel aanwezige, niet originele, componenten moeten mogelijk (tijdelijk) gedemonteerd worden. Denk aan een lifehammer of aan een carkit.
  • Voor de montage van een Bearlock stuurasslot is het noodzakelijk dat het voertuig enkele keren wordt gestart om het slot op de juiste wijze af te stellen. Dit kan op sommige binnenlocaties enige hinder veroorzaken.

De locatie:

  • De veiligheid van de monteur staat voorop. Om die reden werken wij niet direct langs een drukke/doorgaande weg. Bovendien moeten alle portieren van de te beveiligen bus langdurig open kunnen staan zonder een belemmering te vormen voor passanten en/of de monteur.
  • Onze voorkeur gaat uit naar montage op een binnenlocatie. Montage buiten is alleen mogelijk als het weer het toelaat. Omdat bij het plaatsen van de sloten de voordeuren en/of de motorkap langdurig openstaan is droog weer een vereiste. Daarnaast heeft een minimale temperatuur van 10 graden de voorkeur omdat werken met handschoenen niet mogelijk is. Harde wind of hitte valt bij ons ook onder slechte weersomstandigheden.
  • De monteur moet zijn bus naast het te beveiligen voertuig kunnen parkeren i.v.m. de stroomvoorziening en het eenvoudig kunnen pakken van de juiste gereedschappen.
  • De monteur moet voldoende bewegingsruimte hebben rond de bus of camper.
  • Er moet een toilet beschikbaar zijn voor de monteur.
  • De sloten worden gemonteerd in het interieur en/of onder de motorkap. Hiervoor moeten beide voordeuren en de motorkap open kunnen. Bij de Fiat Ducato, Peugeot Boxer en Citroën Jumper is het voldoende als alleen de linker voordeur open kan.
  • Locaties waar veel passanten lopen, zoals binnensteden en parkeergarages, zijn niet geschikt voor montage.
  • Eventueel parkeergeld wordt door ons doorberekend op de factuur.
  • Indien de montage op locatie door de weersomstandigheden niet door kan gaan is – afhankelijk van het type camper of bus – montage in onze werkplaats mogelijk. Als dat niet uitkomt, dan plannen we een nieuwe afspraak in.
  • Alle sloten zijn 100% mechanisch en bij de montage gebruiken we geen brandgevaarlijk gereedschap. Daardoor is de montage in de meeste camperstallingen toegestaan. Vraag dit uiteraard altijd na bij de beheerder van je stalling.

Algemeen:

  • Dagelijks monteren we bij meerdere klanten op verschillende locaties. In de afspraakbevestiging geven we daarom een dagdeel of richttijd aan waarop je ons kunt verwachten. Het is op verzoek mogelijk dat de monteur contact met je opneemt als hij naar je onderweg is.
  • Het telefoonnummer van de monteur is alleen bedoeld om op de montagedag contact te houden. Eventuele vragen en/of opmerkingen na het uitvoeren van de werkzaamheden kunnen via ons algemene telefoonnummer worden gesteld.
  • In uitzonderlijke situaties kan het voorkomen dat een afspraak, ondanks onze inzet, op het laatste moment door onvoorziene omstandigheden geannuleerd of verzet moet worden.