Algemene inbouwvoorwaarden

Onderstaand tref je per product de algemene inbouwvoorwaarden aan. Lees ze goed door zodat je weet wat je van ons kunt verwachten.

Minimale vereisten en voorwaarden voor de installatie van laadruimtebeveiliging

Het voertuig:

  • Onze monteur moet voldoende bewegingsruimte hebben in de laadruimte. Dit houdt in dat het looppad of de gehele vloer van de laadruimte leeg moet zijn.
  • De sloten worden op de dragende delen gemonteerd. Deze moeten bereikbaar zijn en niet belemmerd worden door bijvoorbeeld een inbouwkast. Zie de rode strepen in de afbeelding voor de plekken waar de monteur bij moet kunnen komen.
  • Tijdens de montage is het niet mogelijk om het voertuig te verplaatsen.
  • Twijfel je of de situatie in jouw bus geschikt is om de sloten te laten monteren? Maak dan enkele foto’s van de laadruimte. Ga vervolgens op je mobiel naar busbeveiligers.nl. Klik op de WhatsApp button rechtsonder in je scherm om de foto’s naar ons te versturen. Wij beoordelen dan of de sloten gemonteerd kunnen worden.

Het systeem:

  • Standaard plaatsen wij de bediening met cilinderslot aan de rechterkant in de cabine (bijrijderskant). Dit doen we omdat de mechanische kabels dan dichtbij het totale systeem zitten, waardoor het systeem soepel functioneert. Daarnaast is het systeem op deze plek goed bereikbaar, waardoor het oplossen van een onverhoopte storing makkelijker gaat. Tot slot blijkt uit onderzoek dat onze klanten de montage aan de bijrijderskant als prettig ervaren. De bediening zit namelijk aan de kant van de schuifdeur die het meest gebruikt wordt. Uiterraard is het mogelijk om in overleg de bediening op een andere plek te installeren.
  • De bediening met cilinderslot wordt altijd hoog geplaatst op de tussenwand.
  • De sloten worden altijd verlijmd of geschroefd op de carrosserie. Een andere montagemethode is niet mogelijk.
  • Het systeem van Carbolt heeft minimaal onderhoud nodig. Het systeem van Bearlock (VanLock) vraagt iets meer onderhoud om een correcte werking te garanderen. Daarom is het smeren van het systeem tijdens de vorstperiode extra belangrijk. Samengevat is het systeem van Carbolt de betere keuze als je zo min mogelijk onderhoud wilt uitvoeren.
  • Wij geven op het systeem van Carbolt garantie zolang de bus in je bezit is. Op het systeem van Bearlock (VanLock) geven wij 2 jaar garantie. Oneigenlijk gebruik, achterstallig onderhoud of een inbraak(poging) vallen niet onder de garantie
  • Het oplossen van een storing vindt niet vanzelfsprekend op locatie plaats, tenzij we het kunnen inplannen op een geplande route.
  • Geef altijd tijdig aan als een systeem niet naar behoren werkt.
  • Tips omtrent het onderhoud en het voorkomen van storingen krijg je van de monteur en staan daarnaast beschreven in de gebruikershandleiding die meegeleverd wordt.

De locatie:

  • De veiligheid van de monteur staat voorop. Om die reden werken wij niet direct langs een drukke/doorgaande weg. Bovendien moeten alle portieren van de te beveiligen bus langdurig open kunnen staan zonder een belemmering te vormen voor passanten en/of de monteur.
  • Onze voorkeur gaat uit naar montage op een binnenlocatie. Montage in de buitenlucht is alleen mogelijk als het weer het toelaat. Omdat er bij het plaatsen van de sloten gebruik wordt gemaakt van 2k lijm is een minimale temperatuur van 10 graden Ook moet het langdurig droog zijn met een lage luchtvochtigheid. Harde wind of hitte valt bij ons ook onder slechte weersomstandigheden.
  • De monteur moet zijn bus naast het te beveiligen voertuig kunnen parkeren i.v.m. de stroomvoorziening en het eenvoudig kunnen pakken van de juiste gereedschappen.
  • Locaties waar veel passanten lopen, zoals binnensteden en parkeergarages, zijn niet geschikt voor montage.
  • Er moet een toilet beschikbaar zijn voor de monteur.
  • Eventueel parkeergeld wordt door ons doorberekend op de factuur.
  • Indien de montage op locatie door de weersomstandigheden niet door kan gaan, kan de montage in onze werkplaats worden uitgevoerd. Als dat niet uitkomt, dan plannen we een nieuwe afspraak in.

Algemeen:

  • Dagelijks monteren we bij meerdere klanten op verschillende locaties. In de afspraakbevestiging geven we daarom een dagdeel of richttijd aan waarop je ons kunt verwachten. Het is op verzoek mogelijk dat de monteur contact met je opneemt als hij naar je onderweg is.
  • Het telefoonnummer van de monteur is alleen bedoeld om op de montagedag contact te houden. Eventuele vragen en/of opmerkingen na het uitvoeren van de werkzaamheden kunnen via ons algemene telefoonnummer worden gesteld.
  • In uitzonderlijke situaties kan het voorkomen dat een afspraak, ondanks onze inzet, op het laatste moment door onvoorziene omstandigheden geannuleerd of verzet moet worden.

Minimale vereisten en voorwaarden voor de installatie van het versnellingsbakslot, stuurasslot, motorkapslot en OBD beveiliging

Het voertuig:

  • Tijdens de montage is het niet mogelijk om het voertuig te verplaatsen.
  • De sloten worden gemonteerd op origineel aanwezige montagepunten achter het dashboard. Eventueel aanwezige, niet originele, componenten moeten mogelijk (tijdelijk) gedemonteerd worden. Denk aan een lifehammer of aan een carkit.
  • Voor de montage van een Bearlock stuurasslot is het noodzakelijk dat het voertuig enkele keren wordt gestart om het slot op de juiste wijze af te stellen. Dit kan op sommige binnenlocaties enige hinder veroorzaken.

De locatie:

  • De veiligheid van de monteur staat voorop. Om die reden werken wij niet direct langs een drukke/doorgaande weg. Bovendien moeten alle portieren van de te beveiligen bus langdurig open kunnen staan zonder een belemmering te vormen voor passanten en/of de monteur.
  • Onze voorkeur gaat uit naar montage op een binnenlocatie. Montage buiten is alleen mogelijk als het weer het toelaat. Omdat bij het plaatsen van de sloten de voordeuren en/of de motorkap langdurig openstaan is droog weer een vereiste. Daarnaast heeft een minimale temperatuur van 10 graden de voorkeur omdat werken met handschoenen niet mogelijk is. Harde wind of hitte valt bij ons ook onder slechte weersomstandigheden.
  • De monteur moet zijn bus naast het te beveiligen voertuig kunnen parkeren i.v.m. de stroomvoorziening en het eenvoudig kunnen pakken van de juiste gereedschappen.
  • De monteur moet voldoende bewegingsruimte hebben rond de bus of camper.
  • Er moet een toilet beschikbaar zijn voor de monteur.
  • De sloten worden gemonteerd in het interieur en/of onder de motorkap. Hiervoor moeten beide voordeuren en de motorkap open kunnen. Bij de Fiat Ducato, Peugeot Boxer en Citroën Jumper is het voldoende als alleen de linker voordeur open kan.
  • Locaties waar veel passanten lopen, zoals binnensteden en parkeergarages, zijn niet geschikt voor montage.
  • Eventueel parkeergeld wordt door ons doorberekend op de factuur.
  • Indien de montage op locatie door de weersomstandigheden niet door kan gaan is – afhankelijk van het type camper of bus – montage in onze werkplaats mogelijk. Als dat niet uitkomt, dan plannen we een nieuwe afspraak in.
  • Alle sloten zijn 100% mechanisch en bij de montage gebruiken we geen brandgevaarlijk gereedschap. Daardoor is de montage in de meeste camperstallingen toegestaan. Vraag dit uiteraard altijd na bij de beheerder van je stalling.

Algemeen:

  • Dagelijks monteren we bij meerdere klanten op verschillende locaties. In de afspraakbevestiging geven we daarom een dagdeel of richttijd aan waarop je ons kunt verwachten. Het is op verzoek mogelijk dat de monteur contact met je opneemt als hij naar je onderweg is.
  • Het telefoonnummer van de monteur is alleen bedoeld om op de montagedag contact te houden. Eventuele vragen en/of opmerkingen na het uitvoeren van de werkzaamheden kunnen via ons algemene telefoonnummer worden gesteld.
  • In uitzonderlijke situaties kan het voorkomen dat een afspraak, ondanks onze inzet, op het laatste moment door onvoorziene omstandigheden geannuleerd of verzet moet worden.

Veelgestelde vragen

Als de kans op slecht weer aanwezig is en de montage buiten wordt uitgevoerd, dan laten we je het tijdig weten als de afspraak niet door kan gaan. Een afspraak verzetten vanwege slecht weer doen we alleen op de dag zelf. We kijken vroeg in de ochtend naar het weerbericht en beslissen dan of de afspraak door kan gaan.

Dit kan natuurlijk voorkomen. We gaan af op weersvoorspellingen die we online bekijken. Achteraf kunnen er geen claims worden gedaan indien de afspraak onverhoopt voor niets is verzet.

Tijdens de montage staan, afhankelijk van het in te bouwen product, alle deuren van het voertuig langdurig open. Dat is niet wenselijk bij slecht weer.

Ja, dat kan. Maar wij vinden dat natuurlijk zeer vervelend. We hebben immers geen invloed op de weersomstandigheden en willen de montage graag correct uitvoeren.

Als de werkplaats niet bezet is kan dat zeker. Wij zullen dat sowieso voorstellen als de mogelijkheid er is.

Als de locatie enigszins in de buurt is van de huidige locatie dan kan dat zeker. Tevens moeten op de locatie alle deuren van het voertuig zonder moeite geheel open kunnen. Daarnaast mag het voertuig tijdens de montage niet worden verplaatst. Geef het a.u.b. tijdig aan ons door als je een andere locatie hebt geregeld voor de montage.

Bussen en campers zijn erg groot, waardoor een tent niet praktisch is. Daarnaast zou het opzetten en afbreken onze strakke planning in de war kunnen brengen. Tevens kan een tent bij een windvlaag jouw voertuig of die van een ander kunnen beschadigen.

Wellicht stellen ze die voorwaarden wel, maar meer op de achtergrond of in de kleine lettertjes. Je wordt dan onaangenaam verrast door het feit dat de monteur niet komt opdagen en je wordt vervolgens op de kleine lettertjes gewezen. Wij zijn graag duidelijk voorafgaand aan de afspraak.

Tevens is Busbeveiligers een erkend en gecertificeerd SCM/KIWA inbouwbedrijf. Dit houdt in dat er strenge voorwaarden worden gesteld aan de wijze van inbouwen. Dit komt weer ten goede aan de kwaliteit en weerbaarheid van het systeem.